dinsdag 16 juni 2009

Flower Pot

Op diverse blogs kwam ik de afgelopen tijd een 'flower pot card' tegen. Erg leuk ! Dat wilde ik ook eens maken. Vanmiddag had ik er even de tijd voor. Ik heb er meteen een lesje van gemaakt, voor degenen die het lastig vinden om Engels te lezen en te werken met inches...
Veel plezier !



Benodigdheden
* stukje cardstock van 21 x 9 voor de pot
* stukje scrappapier van 9 x 9 om de pot mee te bekleden
* stukje cardstock van 11 x 5,5
* stukje wit cardstock van 10,5 x 5
* randpons
* lint
* tape
* bonefolder
* stempels/ dies van bloemen


Stap 1
Neem het stuk cardstock van 21 x 9 en maak vouwen op 8 en 16 cm. Zorg dat je met je bonefolder de vouwen goed scherp maakt.


Stap 2
Pons met je randpons een randje van het smalle stukje van de pot.


Stap 3
Vouw de geponste flap omhoog. Maak een stipje aan de onderkant op ca. 1,5 cm van beide randen. Snijd vanaf de bovenste vouwlijn tot het stipje een stuk van de pot af.


Stap 4
Plak het designer papier op de voorkant van de pot. Flap is nog omhoog gevouwen. Ik heb een iets te klein stukje papier genomen, vandaar dat je aan de bovenkant nog iets van de pot ziet. Is niet erg, want de flap wordt later dichtgeplakt...


Stap 5
Plak smal tape van ca. 4 mm aan beide zijden van de pot. Nu kan je de pot dichtplakken.


Stap 6
Doe een stuk lint om de flap heen en plak de flap dicht met tape. Je pot is al klaar !


Stap 7
Neem de laatste twee stukjes cardstock en plak deze op elkaar. Stempel of stans een paar bloemen/ blaadjes uit en plak deze aan de bovenkant van het kaartje. Zorg ervoor dat je de onderkant van de onderste bloem niet vastplakt, deze valt over de pot heen ! Schuif het kaartje in de pot en klaar is de kaart !




En nog een flower pot !



8 opmerkingen:

Erna zei

Ze zijn allebei erg leuk geworden Krista! bedankt voor je lesje!

Ingrid zei

Krista,

Wauw, die zijn super mooi.
En je hebt het heel duidelijk uitgelegd.
Ik ga dat binnenkort ook proberen.

Groetjes Ingrid

Anoniem zei

Wauw wat super leuk en bedankt voor de les. Ik ga hem zeker een keertje maken.

groetjes Sigrid

Alice zei

Helemaal GEWELDIG Krista!! Wat een ontzettend leuk idee en duidelijk lesje! Dank je wel!

jose zei

Leuk lesje Krista. Bedankt!
José

Terry zei

Dat ziet er gezellig uit! Bedankt voor het leerzame lesje!

C@ro zei

Super cool Kris!
Thanks voor het lesje.

Christa zei

Zo he, loop ik even giga achter... Wat heb je weer een moois gemaakt. Superleuk en duidelijk lesje. Ga ik zeker eens doen!