maandag 18 februari 2008

Moo and Moo box

Er is een nieuwe challenge blog van een paar Nederlandse dames : http://makeamooortwo.wordpress.com. Normaal gesproken ben ik niet zo goed op kleine formaatjes, maar ik wilde het toch eens proberen... Het thema van deze week is vriendschap.

There's a new Dutch challenge blog : http://makeamooortwo.wordpress.com/. Normally I don't like to work on such a tiny piece of paper, but I thought I'll give it a try...
This weeks theme is friendship.


Toen ik de Moo klaar had, dacht ik dat een Moo Box ook wel leuk zou zijn. Hier is het lesje.


When I finished the Moo, I thought it would be fun to make a Moo Box. The tutorial is in Dutch, later I'll make one in English.



1. Neem een stuk cardstock van 14 x 11,5 cm.
Cut cardstock 5" x 4,5".

2. Maak op de korte kant vouwen op 1½ cm, 5 cm, 6½ cm en 10 cm.
Scor at the 4,5 side at ½", 2", 2½" and 4".

3. Vouw op de lange kant op 1½ cm, 9½ cm en 11 cm.
Turn the cardstock and scor at ½", 3½" and 4".

4. Vouw de gerilde lijnen en zorg ervoor dat de vouwen scherp zijn.


5. Knip een aantal delen weg, zoals op de foto te zien is.


6. Vouw en plak het doosje in elkaar en docoreer naar eigen smaak.
(let erop dat wanneer je het doosje wilt bestempelen, je dit doet voordat je gaat plakken)



12 opmerkingen:

Tania zei

Wat een prachtige Moo! En een geweldig doosje heb je ervoor gemaakt. Bedankt voor de uitleg!

herminesplace zei

Schitterend en dank je wel voor het patroontje.

herminesplace zei

Schitterend en dank je wel voor het patroontje.

Ellen zei

Knap gedaan Christa en het resultaat mag er wezen. Toppie hoor !!
Dank je wel voor het patroon.
Ik ga me er deze week ook aan wagen dus dat doosje komt heel goed van pas.

Barbara zei

This is wonderful and love the stitched flower. Hope you include the directions in English. Please Please Please :)

Sara in WI zei

These are adorable! I can even figure out the tutorial from the pictures and the numbers! Thanks for sharing!

Yitte zei

En schitternd moo en bedankt voor het patroontje van het doosje.

Donalda's Blog zei

That is beautiful !!!!

dutchstamptramp zei

Wat een geweldig moo en je opbergdoosje is absoluut fantastisch! Bedankt voor de tutorial. Nu je zo'n mooi doosje hebt om ze op te bergen moet je natuurlijk wel meer moos maken ;-) dus ik hoop dat je volgende week weer van de partij bent!

Cheryl zei

Beautiful moo card! And thanks for that moo box tutorial!

Sija zei

Prachtig! dank je wel voor de uitleg en het patroontje.

Christa zei

Nu moet ik ook wel aan de Moo's LOL. Echt heel erg mooi gedaan!